WMS apotheek

Klantcase: WMS app



Onze klant had de vraag om een Warehouse Management Systeem (WMS app) te laten ontwikkelen waarmee orders voor verschillende afdelingen van het ziekenhuis verzameld kunnen worden.

Om dit proces te ondersteunen, wilden ze gebruikmaken van scanners met een voorraad beheer systeem.
Deze applicatie moest in staat zijn om artikelen en orders te scannen en vervolgens te verwerken, zodat het beheer van de voorraad en het orderproces efficiënt en accuraat kan verlopen.




Wij hebben een applicatie ontwikkeld die werkt als volgt. Bij het starten van een nieuwe order en door een voorraadbak te scannen zal de app de details m.b.t. het artikel, de locatie en een aantal tonen.

Voor de order wordt het minimaal aantal te bestellen artikelen automatisch ingevoerd maar kan ook worden aangepast naar eigen invoer. De applicatie toont tijdens het maken van een order altijd de al ingeboekte artikelen

Het is ook mogelijk om meerdere orders tegelijk te maken alvorens ze definitief te maken, wat overigens uniek was vergeleken met de concurrenten.
Wanneer een order compleet is dan kan deze worden verzonden naar een fileshare waarna het ingelezen kan worden in het backend van HiX (Chipsoft).




Hoe gingen wij voor dit project te werk:

  • Consult:
    We zijn op locatie geweest om de huidige werkprocessen te analyseren. Daarbij hebben we bekeken welke systemen er al in gebruik zijn en welke aanvullingen nodig zijn om de vraag te beantwoorden. Daarnaast hebben we onderzocht of de gevraagde oplossing technisch haalbaar is en of er eventueel betere alternatieven beschikbaar zijn.
  • Research:
    Om er zeker van te zijn dat we geschikte hardware leveren en een goed werkende applicatie maken hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar de mogelijke issues en deze in kaart gebracht en daarbij afgedicht wat kan. Denk aan het verzamelen van diverse barcodes en types, een cradle bij de hardware, wifi/sim of via de Cradle de data overzetten.
  • Develop:
    De applicatie hebben we in 1 fase ontwikkeld, direct op het juiste toestel. Na een remote demo en bevestiging van de functionaliteit hebben we de productie versie op de scanners geïnstalleerd en een afspraak voor de oplevering en training op locatie gemaakt.
  • Service:
    Toen de applicatie voltooid was, hebben we op locatie een training verzorgd voor de key users van het magazijn en de interne apotheek. Daarnaast hebben we een uitgebreide handleiding opgesteld voor de ICT- en applicatie beheerders, zodat de applicatie optimaal kan worden gebruikt en volledig aan de verwachtingen voldoet.

Daarnaast hebben we ook een productie/test-toestel bij ons liggen, zodat we direct mee kunnen kijken op eenzelfde toestel/installatie met het voordeel dat we dit toestel ook als hotswap kunnen gebruiken voor als er met spoed een extra toestel nodig is.




Bij de oplevering van de WMS app hebben we direct de bijbehorende hardware meegeleverd. Voor deze klant hebben wij voor de stabiele Newland MT90 scanners gekozen waar wij een goede ervaring mee hebben en van dit merk hebben we meer dan 500 toestellen onder ons beheer.

Wist je dat wij de hardware op afstand kunnen beheren en beveiligen?




wabber bordje

Wil je persoonlijk contact of een vrijblijvend adviesgesprek?








    WMS voor het vinden en tellen van jouw voorraad.
    1 overzicht voor alle benodigde voorraad.


    Met onze maatwerk apps kunt u de efficiëntie van uw bedrijf naar nieuwe hoogten tillen.
    .


    Applicaties voor zorginstellingen, denk aan Voorraad beheer, software voor ziekenhuizen, monitoren van sensors.

    Whatsapp openen
    Goedendag,
    Waar kan ik je mee helpen?