Voorraad Beheer

Voorraadbeheer systeem

Het was een typische drukke dinsdagmorgen, het verkoopteam was volop bezig met het verwerken van bestellingen. Maar toen ze naar het magazijn liepen om de producten te pakken, sloeg de paniek toe – een aantal schappen waren bijna leeg. De producten waren niet voldoende op voorraad. En dit was niet de eerste keer dat ze met onverwachte tekorten te maken hadden.

Het grootste probleem was het gebrek aan inzicht in de voorraadniveaus. Niemand had een duidelijk overzicht van wat er op voorraad was, wat er bijna op was, en wat er te veel was. De spreadsheets waarin de voorraden werden bijgehouden, waren rommelig en vol fouten. Handmatige invoer leidde tot misrekeningen en kostbare fouten die moeilijk te herstellen waren.


Wil je persoonlijk contact of een vrijblijvend adviesgesprek?

Neem dan contact met ons op.


Bij Wabber begrijpen we dat efficiënt voorraadbeheer cruciaal is voor het succes van jouw bedrijf. Met onze voorraadbeheersysteem beheer jij gemakkelijk jouw voorraad, hierdoor heb jij altijd en overal inzicht in je voorraadniveaus. Dit betekent dat je snel kunt reageren op veranderingen in de vraag en altijd weet wat er op voorraad is.


Hoe werkt ons voorraadbeheersysteem?
  1. Realtime inzicht

In de backoffice van ons voorraadbeheersysteem heb je altijd en overal een actueel overzicht van jouw voorraadniveaus en de mogelijkheid deze aan te passen. Ook krijg je meldingen als de voorraad onder het gewenste peil komt. Hierdoor kan je snel reageren op veranderingen in de vraag.

  1. Kostenbesparing

Door een beter inzicht in de voorraad, kan de inkoop geoptimaliseerd worden. Ons systeem helpt jou om precies in te zien wanneer en hoeveel je moet bestellen en daarnaast kan je een minimale en maximale bestelhoeveelheid instellen, waardoor je zowel overstocking als tekorten kunt vermijden.

  1. Efficiënte orderverwerking

Door simpel de barcode te scannen, ben je direct op de hoogte van alle informatie over het betreffende artikel of vak. Het systeem houdt een logboek bij waar alle artikelen zich bevinden en wie de laatste mutaties heeft gedaan, voor zowel het vak als het juiste voorraadniveau.

  1. Automatisering

Ook heb je de mogelijkheid tot een bestellijst feature. Hierin kan je instellen welke artikelen minimaal besteld moeten worden en wat het maximaal te bestellen is en de bestelling kan je direct doorsturen naar een leverancier. 

  1. Verbeterde Klanttevredenheid

Door altijd de juiste producten op voorraad te hebben, kun je jouw klanten sneller en beter van dienst zijn en ben je flexibeler in je voorraad en orders, wat leidt tot hogere klanttevredenheid en loyaliteit.



Wil jij nu ook profiteren van een efficiëntere voorraadbeheer systeem? Neem dan vandaag nog contact met ons op!